طُرفه

طُرفه

بهترین اشعار و متونی که خوانده‌ایم و نخوانده‌ایم...
طُرفه

طُرفه

بهترین اشعار و متونی که خوانده‌ایم و نخوانده‌ایم...

شعر ۱۱۱


آسمان بی‌کران است

اما خورشید

گم نمی‌شود...


‏⊱ ━━━━━━━━━ ⊰


 منصوره افشاری 


شعر ۱۱۰


پاره‌پاره ابرها را به هم دوختم

صبر کردم باران ببارد

کلمه‌ها سبز شدند


حالا

تا ابد باغی دارم

به نام شعر...


‏⊱ ━━━━━━━━━ ⊰


 منصوره افشاری 


شعر ۱۰۹


ثمرش، جور و نهالش، ستم و برگ، جفاست

وای بر حالت مرغی که در این گلزار است...


‏⊱ ━━━━━━━━━ ⊰


 خاور قاجار 


شعر ۱۰۸


نه وعده‌ی قتلی، نه امیدِ شبِ وصلی

یا رب! به چه خورسند کنم جانِ غمین را؟


‏⊱ ━━━━━━━━━ ⊰


 خاور قاجار 


شعر ۱۰۷


ای کاش سنگی در کنار سنگ‌ها بودم

آوَخ که من کوهم ولی دوروبرم خالی‌ست...


‏⊱ ━━━━━━━━━ ⊰


 فاضل نظری 


شعر ۱۰۶


بی‌قرارِ تواَم و در دلِ تنگم گِله‌هاست

آه... بی‌تاب‌شدن، عادت کم‌حوصله‌هاست


مثل عکسِ رخِ مهتاب که افتاده در آب

در دلم هستی و بین من و تو فاصله‌هاست


آسمان با قفسِ تنگ چه فرقی دارد

بال، وقتی قفسِ پَرزدن چلچله‌هاست


بی‌تو هرلحظه مرا بیمِ فروریختن است

مثل شهری که به روی گسلِ زلزله‌هاست


باز می‌پرسمت از مسئله‌ی دوری و عشق

و سکوت تو جواب همه‌ی مسئله‌هاست...


‏⊱ ━━━━━━━━━ ⊰


 فاضل نظری 


شعر ۱۰۵


دَم درکشیده‌ام ز جهان و ز همدمان

ترسم جهان بسوزم اگر دَم برآورم...


‏⊱ ━━━━━━━━━ ⊰


 مجد همگر 


بریده‌ی کتاب ۲


فقط آن‌هایی به نتیجه خواهند رسید

که با تمام وجود به سمت آن رفته باشند...


‏⊱ ━━━━━━━━━ ⊰


 هاروکی موراکامی 

 کتاب از دو که حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم 


بریده‌ی کتاب ۱


اگر کاری ارزش دارد، با تمام توان

-یا در مواردی، با توانی فراتر از حدّ تصور-

انجامش بده...


‏⊱ ━━━━━━━━━ ⊰


 هاروکی موراکامی 

 کتاب از دو که حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم 


شعر ۱۰۴


خسته‌ام

به‌سانِ شانه‌های مترسکی

از هجمه‌ی کلاغ‌های مزاحم...


‏⊱ ━━━━━━━━━ ⊰


 سمیرا مرادیان